Time school Time schoolTime schoolTime schoolTime schoolTime school

1 i 2 czerwca 2015 roku klasy Va i Vc razem opiekunami: panią Anetą Sajdą, panią Bożeną Kozioł oraz panią Ewą Dolot udały się na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Były to niezwykłe dni.

Po dotarciu do Huty Szklanej udaliśmy się do Wioski Słowiańskiej. Następnie ścieżką przyrodniczą poprzez Świętokrzyski Park Narodowy powędrowaliśmy na Łysiec, z którego szczytu podziwialiśmy gołoborza. Potem udaliśmy się do klasztoru, w którym przechowywane są Relikwie Drzewa Krzyża Świętego. Zwiedzając klasztor, zobaczyliśmy w nim cenne obrazy Franciszka Smuglewicza, kaplicę Oleśnickich, krużganki klasztorne oraz Wystawę Misyjną Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej. Później poszliśmy  do Muzeum Przyrodniczego ŚPN,  gdzie  obejrzeliśmy wyjątkową, multimedialną wystawę przyrodniczą. Ostatnią atrakcją tego dnia, była wizyta w Alei Miniatur w Krajnie- Zagórzu, gdzie podziwialiśmy najsłynniejsze budowle z całego świata, odtworzone z niezwykłą starannością i dbałością o detale. Był to spacer pełen wrażeń oraz niezwykła lekcja historii i geografii.

Następnego dnia, po wypoczynku w niezwykle gościnnym „Hoteliku Bilcza”, udaliśmy się do Kielc do Muzeum Zabawek i Zabawy. To największe muzeum tego typu w Polsce z kolekcją zabawek historycznych. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta  w Zagnańsku u  „ Bartka”, jednego z najstarszych dębów w Polsce. Stamtąd pojechaliśmy do Oblęgorka, letniej rezydencji Henryka Sienkiewicza. W  jej wnętrzu zobaczyliśmy ekspozycję, która wiernie odzwierciedla układ pokoi i ich wyposażenie z czasów  pobytu  w nich pisarza. Tam też wzięliśmy udział  w lekcji poświęconej książce „ W pustyni i w puszczy”. Następnie pojechaliśmy do Chęcin. Z dala już było widać górujący nad miastem Zamek Królewski, niezdobytą twierdzę, w której Królowa Bona przechowywała legendarny skarb. Z jego murów podziwialiśmy niesamowitą panoramę ziemi kieleckiej. W tym mieście byliśmy także w Centrum Nauki Leonarda da Vinci, gdzie mogliśmy obejrzeć wystawę „Świat Leonarda da Vinci” oraz przeprowadzić badania naukowe poznając nauki przyrodnicze, fizykę i chemię. Po posiłku w pizzerii „ U Dominika”, pożegnaniu z Panią Przewodnik, która towarzyszyła nam przez dwa dni, pełni wrażeń  wróciliśmy do Mielca.

Copyright © 2024 High School Rights Reserved.